marcoenerica.reismee.nl

Port Douglas - Cairns

Vandaag hebben we Cairns onveilig gemaakt. We zijn vanmorgen eerst nog even op het strand in Port Douglas geweest en daarna hebben we een kleine korte rit maar mooie rit naar Cairns gehad. De kustlijn is hier prachtig. Lange stranden, mooie golven en bergen op de achtergrond. Het is jammer dat de “dust” nog steeds in de lucht hangt en dat je een brandlucht ruikt anders was het nog veel mooier.

Met de camping hebben we geluk, we kunnen lopend het centrum bereiken. Het is een wandeling van 40-45 minuten en het grootste stuk loop je langs zee. Erg mooi het was laag water dus er waren veel vogels. Waaronder ook een grote groep pelikanen. Verder staan er bordjes dat je niet bij het water moet komen voor de krokodillen.

Toen Cairns echt onveilig gemaakt, we hebben veel winkels bekeken en zijn daarna terug gelopen naar de camping. Vanavond kwamen we in de gezamenlijke keuken een Australische man tegen die erg leuk kon vertellen. Hij vertelde hoe hij in zijn tent film zat te kijken en er helemaal in op ging. Hoe mooi hij de vrouwen vond in de film (geen stoute film) en hoe hij zich volledig kon inleven. Als Penelope Cruise tegen de mannelijke tegenspeler iets zei, gaf de man in de tent al antwoord. Toen bleek dat de mannelijke tegenspeler ook nog de zelfde naam hadden, was het helemaal voor hem prachtig… Ooooh David….. we hebben ontzettend gelachen en veel plezier gehad. De man vond dat Marco de film moest huren en vanavond met Erica in de camper moest kijken. ( naam volgt nog voor de liefhebbers ).