marcoenerica.reismee.nl

Cape Tribulation – Port Douglas

Wakker worden en dan gelijk even op het strand kijken, genieten van het uitzicht en zoeken naar een kokosnoot. Daarna een ontbijt en de verbazing dat onze buurman binnen 3 minuten een kokosnoot open kan maken. De dochter kwam en vroeg of “dad” even een kokosnoot open kon maken. Inderdaad was “dad” binnen 2 minuten terug……… Marco vroeg gelijk of de noot al open was, de buurman bevestigde het. Marco wou weten hoe dat kon, hij was er toch meer dan een uur mee bezig geweest (zwitsers zakmes)..

De buurman vroeg of we er nog één hadden, niet dus, eerst op het strand een nieuwe zoeken. De buurman had zijn hele gezin gemobiliseerd en die zochten mee naar een goede noot. Marco vond er twee en de buurman liet zien hoe je snel de schil van de noot kunt halen. Marco heeft het ook nog even geprobeerd. Het valt nog niet mee. Je moet de noot op[ een stalen punt slaan en opletten dat je niet met de punt tegen je armen aan komt. Vereer met een bijl de noot geopend en proeven maar!

De kinderen, de buurman, zijn vrouw, Marco en Erica hebben de noot met elkaar burgermeester gemaakt. Daarna nog even staan praten en toen was het tijd om verder te gaan. Of wel de jungle te verlaten en weer naar een meer bewoonde wereld te gaan.

Onderweg zijn we bij een museum geweest met insecten en vlinders. Ook hadden ze er een spin die zo groot als een ontbijtbordje kan worden ( bird eating spider). Wandelende takken en andere insecten. Het was erg leuk om al die gekleurde kevers, vlinders en andere insecten te zien. Toen verder gereden richting de Daintree River. Bij Cowbay staat een ijsfabriek(je) waar ze heerlijk ijs hebben van locale vruchten. We hebben heerlijk genoten van cocusijs, bananenijs, black sapote en watle seedijs. Echt lekker genieten.

Toen verder gereden en bij het plaatselijke hotel was een markt. Daar moesten we natuurlijk even kijken. De markt stelde niet zoveel voor. Toen we langs onze camper liepen zagen we een mevrouw enorm moeilijk doen om uit de parkeer plaats te komen. Sterker nog ze stapte uit en vond dat Marco maar verder moest rijden. Marco zij gelijk nee. Maar goed ook want mevrouw had de auto al tegen onze camper aan gereden. Er volgde een discussie en wij hebben wat lak schade. Toen Erica haar er op aan sprak is ze weggereden. Daar sta je dan midden in de Jungle.

Tijd voor een (nieuw) ijsje dachten we. Marco aan de Dragnonfruit en Erica Mango cocos. Nog even navraag gedaan en toen weer verder gereden. Nu zitten we weer in de bewoonde wereld Port Douglas en het weer is heerlijk.

Joop

Leuk weer een berichtje te ontvangen vauit de tropen van Australie (je beleeft heel wat). Ik heb ook het reisverslag van RTL TRAVEL (Floortje) over dat gebied gelezen en die vond het daar ook prachtig. Ik zie dat jullie je weer wat laten afzakken richting Cairns.Het zal straks wel afkicken wezen hier in Nederland want het weer wordt er hier niet mooier op. (zeker geen 25 graden).
Hartelijke groeten van Joop en Annemarie

Robert

Super, die mooie verhalen.
Helaas moeten wij hier gewoon werken en kunnen wij er alleen maar van dromen en 's morgens vroeg weer door de wekker met beide beentjes op de grond gezet worden.
Geniet er nog maar even van hoor, want straks .......
Veel plezier daar en blijf uit de buurt van het "ongedierte", hoewel je deze bijna niet kunt missen als ze zo groot zijn.

Groeten en veel plezier.
Robert, Carla en een knuffel van Célina en Fabian