marcoenerica.reismee.nl

Port Douglas – Cape Tribulation

Vandaag nog steeds “dust” in de lucht. Het is waarschijnlijk stof uit de woestijn wat hier in de lucht hangt. Ze verwachten dat het pas zondag weer helderder wordt. Straks gaan we eerst naar Mossman, naar het Kuku Yalanji Dreamtime een informatiecentrum / museum over Aboriginals. Toen we er aankwamen bleek dat ze vandaag gesloten zijn maar morgen wel weer open zijn.

We besloten om door te rijden naar Daintree. Daar waren we al kwart over negen en om half tien konden we mee op een River cruise… krokodillen spotten. Super leuk en de score is, 3 slangen en 5 krokodillen waarvan één echt groot, de heerser van de rivier. Op zicht is het nu niet de beste tijd om krokodillen te spotten, het is te koud op het land en het water is dan in verhouding te warm. Je moet hier bij alle rivieren goed uitkijken. De Salty’s zijn zéér aggresief. De gids vertelde dat “domme” toeristen langs de rivier gingen kijken, onder de afrastering door om krokodillen te kijken / voeren. Hierdoor zijn er dit jaar al 7 mensen omgekomen en een aantal mist een hand / been. Het gemiddelde dodental bedraagt 8 per jaar. Het jammere is, dat ze wel krokodillen hierdoor gaan afschieten, terwijl zij alleen hun territorium verdedigen en in dit geval de mens fout is.

We vervolgden onze route via de inmiddels voor Marco bekende haarspeld wegen naar Kaap van ellende, of te wel Cape Tribulation. Toen Capitain Cook hier in 1770 langs voer, liep hij vast met zijn schip mede daarom noemde hij het hier Cape Tribulation. We staan inmiddels op een natuurcamping aan het direct aan het strand, met jawel internet……..

We hebben hier blauwe zee, mooi weer met “dust”. De oceaan is lekker rustig. Langs het strand staan allemaal palmbomen en daaronder kokosnoten. Het valt nog niet mee om deze te slachten, we doen misschien straks nog een verwoede poging.

Het is echt genieten hier, en morgen gaan we kayaken……. (hangt wel van het weer af) tussen de crocs en schildpadden. Inmiddels hebben we vernomen dat ze nog een “dust” storm verwachten. We wachten het af, het is op zich ook wel weer een apart natuurverschijnsel.

Hanneke

Hoi Marco en Erica,

Wat een belevenissen. Het ziet er prachtig uit op de foto's. Wat leuk dat jullie Nemo hebben gezien ;-). Hebben jullie toch een onderwater camera mee??

Groetjes,
Hanneke

Joop

Ja, de zandstorm was hier voorpagina nieuws, een grote foto met daaronder "Zandstorm kleurt Sydney". Het schijnt daar nu weer helder te zijn. Tot hoever gaan jullie nog naar het Noorden door.?
Groetjes van Joop en Annemarie.