marcoenerica.reismee.nl

Airlie Beach – Townsville - Mission Beach

Het is tijd om Airlie Beach te verlaten en verder naar het noorden te rijden. Om 7:00 uur zaten weer in de auto en rijden maar. We hebben heerlijk geslapen vannacht en waren al om 6:00 uur wakker. Het vakantie ritme zit er al goed in. Hierin zijn we overigens geen uitzondering, iedereen is wakker om 6 uur op de camping, Pluk de dag zullen we maar zeggen.

Onze eerste stop en ons doel voor vandaag is Townsville. De reis verliep voorspoedig en om 10 uur waren we er al. Eerst heerlijk koffie gedronken aan de promenade, 'The Strand'. Met een prachtig uitzicht op Magnetic Island.

Toen kapitien Cook in 1770 langs dit eiland voer zag hij allemaal rare dingen op zijn kompas. Hij dacht dat het eiland als een magneet werkte en daarom heet het Magnetic Island. Tegenwoordig is het eiland toeristisch. Het eiland bestaad trouwens it niet magnetisch graniet (?).

We zijn langs 'The Strand' gelopen naar het centrum. Bijzonder zijn alle waterspeelplaatsen en zwembaden voor kinderen en allemaal gratis!!! En wat een plezier.

Het strand is prachtig alleen heb je in deze regio gevaarlijke Stingers (kwallen) waardoor het niet altijd veilig is om te zwemmen. Overal mangrovebomen in de stad. We hebben het centrum bekeken en vonden het niet heel bijzonder. Verder is er een museum met een kunstmatig rif. Hier zijn we niet geweest en willen het rif graag met eigen ogen bekijken.

We besloten om verder door te rijden naar Mission Beach. (ongeveer 200 kilometer). Onderweg veranderde het landschap snel. Nog wel steeds heel erg veel suikerriet met de daarbij behorende oude en 'vieze' fabrieken. Ook bananen en mango's plantages hebben we gezien. Het laatste stuk naar Mission Beach moet je goed opletten want er zijn Cassuwaries.

Dus wij goed opletten............. En ja hoor we zagen er één over de weg lopen. De vogels zijn heel imposant en ze zijn zo groot als eens struisvogel (misschien zelfs groter) en hebben een blauwekop met grote kam. Verder zijn ze heel gemeen en niet bang voor mensen en vallen ze zelfs aan.

Nu staan we op een camping Cocunut Caravan Village aan het strand met veel palmbomen. We hebben geluk... we hebben nog een duiktrip voor morgen kunnen boeken en dat lukte omdat er twee personen waren uitgevallen. Jammer voor hun maar des te beter voor ons............