marcoenerica.reismee.nl

Whit Sunday’s

Even snel ontbijt en dan kijken of we de camper op de parkeerplaats kwijt kunnen. En om 8:00 uur inschepen. Gelukkig vonden we vrij snel een parkeerplaats en konden de laatste spullen bij elkaar pakken en varen maar.

We hebben een zeilschip geboekt (Apollo III) waar maximaal 12 mensen op mee kuinnen varen. We hebben geluk dat we maar met 6 gasten zijn (inclusief ons) en twee bemanningsleden. Wanneer je eenmaal vaart behoor je zelf ook al snel tot de crew. Binnen een uur stond Erica al achter het roer.

Ons bed............. Wat moet ik daar over zeggen........... het is erg, ja heel erg klein en als je een twee persoonsbed wil moet je daar extra voor betalen. Marco en Erica hadden geluk '???'. We kregen een twee persoonsbed.

De wind liet het een beetje afweten maar met een beetje ondersteuning van de moter ging het toch heer goed. We zijn tussen de Whit Sunday eilanden naar White Heaven Beach gevaren. Wat een prachtig wit strand is het daar, net poedersuiker. We zijn naar de lookout gelopen en dan zie je pas echt hoe overweldigend het is. We zijn later nog een eindje doorgevaren, door de helder blauwe zee.

In de baai van een klein eilandje hebben we gesnorkeld en het koraal bekeken. Prachtig!!!!!!! En wat een mooie visjes weer. Daarna pasta gegeten op het dak naar de stekken gekeken. De sterren en de melkweg, die je hier duidelijk kan zien, inclusief de sterren nevels, zien er hier SUPER uit...... Ook kan je hier het 'Southern Cross', Jupiter en het sterrenstelsel Casiopia geweldig zien.

En nu maar lekker slapen in dat 'grote bed', na een heerlijk glasje wittewijn onder een betoverende sterrenhemel.