marcoenerica.reismee.nl

Airlie Beach

Vanmorgen hebben we uitgeslap[en en wel tot 7:00 uur. Om 8:00 uur was het vogel voedertijd. We hebben even gekeken en Erica mocht even het bakje vasthouden met als gevolg dat er 2 op haar hoofd zaten en 2 op haar borst en wel 10 op de ran d van het bakje. Het waren regenboog glori's.

Daarna rustig aan gedaan en later een wandeling gemaakt. Het was de bedoeling om 2.4 kilometer te lopen maar het werden er meer dan 5! Zeg maar rustig 6. Op zich is dat niet zo erg maar wel met de huidige temperaturen en vandaag zou het 25ºC moeten zijn. Wij denken dat het echt veel warmer was. We zijn naar het uitkijkpunt van Mount Cooper gelopen. Daar heb je een prachtig uitzicht over de Whit Sunday's.

Leuk om de weten:

• In de Whit Sundays liggen 74 eilanden
  • Van de Whit Sunday's is 70% National Park
  • De geologen weten niet hoe het fijne zand van de Whit Sunday's is ontstaan (funest voor foto en video apparatuur).
  • White Heaven Beach (gaan we morgen naar toe) staat in de top 5 van de stranden ter wereld.
  • De Whit Sundays liggen op de zelfde breedte graad als Rio de Janerio en Tahiti.
  • De gemiddelde temperatuur van het zeewater ligt het gehele jaar op 26 ºC.

Na onze wandeling hebben we voor Marco een nieuwe zwembroek gekocht. Daarna moesten we alvast inchecken op de boot. Morgen gaan we om 8:00 weg en varen we voor twee dagen door de Whit Sunday's. Apollo III, een zeilschip dat mee heeft gedaan als trainingsboot voor de great ocean race en vijfde is geworden in de Australian race. Bijna alles staat klaar.