marcoenerica.reismee.nl

Eungella – Airlie Beach

We gaan vogelbhekdieren bekijken….. tenminste als wij deze zeldzame dieren kunnen ontdekken en we het geluk hebben om ze te zien. De beste kans heb je met zonsopgang van 04:00 – 08:00 en zonsondergang 16:00 – 18:00.

Iets voor 7 uur stonden we op het uitkijkpunt bij Brokenriver. En dan maar stil blijven kijken of we wat zien. Het eerste uur hebben we niets gezien. Er kwam nog wel een gids die vertelde dat ze net nog één op een andere plek hadden gezien.

Dus wij daar ook nog even kijken, in de verte zagen we alleen een snalvel en belletjes. We hadden de moed al opgegeven en besloten nog 1 keer op het uitkijkplatform te kijken.

Marco liep bovenlangs en Erica ging onderlangs en stond in eens oog in oog met een vogelbekdier. Super dus nog even kijken, vogelbekdier op de foto gezet en Marco trots mijn foto laten zien. Marco baalde als een stekker. Gelukkig hebben we hem later nog twee keer gezien. Weet je hoe groot die beestjes zijn…. 40 cm, het vrouwtje en 50 cm het mannetje. We hadden ze groter verwacht. Toch was ook dit weer bijzonder en leuk om te zien.

Daarna zijn we doorgereden naar Airlie Beach. Daar zijn we nu en het is hier prachtig met een heerlijke temperatuur. We hebben vanmiddag even heerijk gezwommen en een boottrip geboekt naar de White Sunday’s. we gaan van zondag en maandag zeilen (Apollo III).

Morgen mag Erica van Marco uitslapen…..

Joop

Wie verre reizen doet kan veel verhalen, zeggen ze wel eens. Bij jullie is dat zeker het geval. Om alles zo mee te maken, fantastisch. Van die walvis was wel even schrikken, dacht ik zo. Op internet ook even het eiland Lady Musgrave en het schildpaddenstrand bekeken.
Prachtige omgeving. Op de kaart zie ik dat jullie al aardig in Noordelijke richting zijn opgeschoten.
Nog veel plezier en groetjes
Joop en Annemarie.

Hanneke

Hoi Marco & Erica,

Wat leuk om te lezen dat jullie eindelijk samen gedoken hebben in Australië!! Goed zeg! Ben nu al benieuwd naar jullie foto's!!

Ik zit nu helaas nog in Hardegarijp. De vakantie is geannuleerd. Ik vind het heel jammer, maar het is niet anders.

Groetjes
Hanneke