marcoenerica.reismee.nl

Hervey Bay

Vanmorgen zijn we om 07:10 opgehaald om walvissen te zien. We zijn met een Catamaran gegaan (Shayla). Met in totaal 22 personen. Het was een kleinschalige touroperator en dat heeft zo zijn voordelen.

Normaal gaan ze twee á drie uurtjes kijken en dan ga je alweer terug. Wij zijn pas om 17:00 uur terug gekomen.

HET WAS FANTASTICH…..

Eerst een stukje varen en om 9:00 uur hadden we al de eerste walvissen gezien. Vader, moeder met kalf. De walvissen zwemmen in het winter seizoen ongeveer 5,000 kilometer naar het noorden van Queensland, de warmere gebieden om daar een kalf te krijgen. De baai bij Hervey bay staat bekend om de walvissen.

Ik weet niet hoeveel we er gezien hebben, maar het waren er veel. Vechtende mannetjes, een slapende, kalveren en vrouwtjes. Springend, zwaaiend met en zonder staart. Ze kwamen zo dichtbij dat we ze konden aanraken. Ze zwommen onder de boot door en gingen op onderzoek uit.

Het was in één woord geweldig.

Dennis

en wij maar zwoegen :-), he ik lees dat jullie je aardig vermaken ! Veel succes en geniet er lekker van !
Dennis, die walvissen ben ik jaloers op ;-)

marije

Wat ontzettend gaaf om de enthousiaste verhalen te lezen en de foto's erbij te zien, echt super. Geniet nog maar even fijn !!!

gr Marije

Joop

Interessant dat julllie in die dierentuin van de crocodile hunter zijn geweest. Op filmpje zagen we dat die walvissen wel erg dichtbij kwamen en apart dat ze dat wrak op Fraser Island laten liggen. Kun je zien dat het een groot land is, niemand heeft er kennelijk last van en het is een grote touristische attractie want op Google staan er allemaal foto's van. Benieuwd naar het vervolg. Groetjes
Joop en Annemarie

Hanneke

Hoi Marco & Erica,

Wat komen die walvissen dichtbij op het filmpje!! Super zeg!

Groetjes,
Hanneke