marcoenerica.reismee.nl

Brisbane

We werden vanmorgen vroeg wakker. Naast de camping zijn ze met een nieuwe woonwijk bezig. Nog een reden om een andere camping op te zoeken. Eerst even snel ontbijten en dan verder.

We hebben een Big4 camping uit gezocht met een bushalte voor de deur en winkels om de hoek. Het was nog zo’n 20 kilometer rijden en even voor 10 uur waren we op de nieuwe camping. De camper op zijn plek gezet en de bus naar het centrum genomen.

Het eerste stuk was een aardige mevrouw die ons de weg wees. Verder gingen we samen met een ouder echtpaar (bejaard) stel. Ze wisten waar we uit moeten stappen. Ze waren al vaker in drisbane geweest. Ze hadden er zelfs gestudeerd. Het seintje van uitstappen liet helaas lang op zich wachten. We waren de bushaltes van het centrus dus al lang voorbij. Toen maar met hun terug de stad ingelopen.

Het bejaarde stel was vandaag 49 jaar getrouwd en dat moest gevierd worden. Meneer hield erg van Guiness bier dus dat moest maar gedronken worden. Normaal gingen ze altijd met de auto de stad in, maar omdat ze samen bier gingen drinken gingen ze deze keer met de bus.

Marco en ik vonden het een grappig verhaal, met de bus in Brisbane is een belevenis op zich. Er zijn complete snelwegen vrijgemaakt voor alleen bussen. Er staan in de stad een paar oude gebouwen. Eigenlijk niets bijzonders. We hebben voornamelijk wat winkels bekeken, de townhall, de brug de rivier en Queenshall.

Het was er heel gezellig, geen slangen en lekker gegeten. Toen de bus weer genomen en nu zitten we buiten op de camping. Morgen weer een stukje verder en dan zijn we al twee weken onderweg, de tijd vliegt, nog maar drie te gaan.

Joop

Mooi, mooi, mooi allemaal. Jullie zien heel wat. Leuke foto's en ook het filmpje bij Hasting Point vind ik geweldig. Daar zou ik de hele dag wel willen zitten.
De tijd gaat snel maar jullie zijn nog niet op de helft. Dus nog veel kijk- en beleef plezier.
Groetjes
Joop en Annemarie

Jos en Petra

wat prachtig om die foto's te zien en mee te lezen met jullie reis. wij hebben hier nazomer met afgelopen maandag zelfs nog temperaturen van 25 graden. Heel veel plezier en op naar de volgende duik.
groetjes,
Jos en Petra

Célina

Marco en Erica,

Bedankt voor jullie berichtje. Ik verheug me nu al op die mooie Australische cadeautjes. Papa heeft het mij allemaal uitgelegd over het tijdsverschil, maar dit is toch wel moeilijk hoor.
Al die mooie beesten lijkt mij wel leuk, vooral die beertjes.
Tot snel en veel plezier verder.

Groetjes,
Célina

Robert

Hallo downunder.
Helaas kunnen wij niet alles volgen, maar af en toe een blik op jullie foto's werkt zeker ontspannend en uitnodigend.
Zo te zien en te lezen vermaken jullie je prima. Fijn dat jullie nog even tijd konden maken voor de kanjers hier in huis. Zelfs zo ver weg wordt dat niet vergeten.

Veel plezier daar, blijf berichten posten en als wij tijd hebben blijven we lezen.

Tot laters en ik ga nu zo kaarten.

Robert (en ook groetjes van Carla en Fabian).
Célina doet het wel persoonlijk.

Jelle en Sienie Stoffelsma

Hallo Marco en Erica,

Leuke foto's en video's. Het gaat daar goed met jullie in Australie zo te zien, waar jullie nu lekker liggen te slapen. Hier is het nu zaterdagavond en bij jullie omstreeks 2 uur nachts zondagmorgen. Hebben jullie daarbij Brisbane ook gedoken en hoop ik geen haaien tegengekomen. Hier in Nederland enz gaat het goed. geniet van jullie vakantie, downunder.

Tot mailens,

Jelle en Sienie

Jasper en Martina

Leuk zeg om hier in Nederland jullie geweldige verhalen te lezen. We zijn hier helemaal jaloers op jullie reis. Wat een prachtige foto's. "t was even zoeken om jullie site. (mail was weg). Overigens het programma Eigen Huis en Tuin maken op dit moment opnames bij de nieuwbouw in Brisbane. Zijn jullie toch nog even in beeld in Nederland. Veel plezier verder en genieten maar.