marcoenerica.reismee.nl

Binna Burra Moutain Lodge – Brisbane

Wat hebben we heerlijk en lang geslagen…. We liggen iedere avond vroeg op bed en gisteren spande de kroon. Het is tenslotte om 18:00 uur pikke donker, dus lagen we al 19:00 uur in ons bedje. Toch weer om 7 uur opgestaan, douchen, ontbijten met vervelende boskippen die ook honger hadden. Bush turkeys… ze zijn echt honds brutaal. Marco is echt een aantal keer achter ze aan gehold, niet te pakken gekregen, was lekker geweest voor de BBQ. Wanneer je niet uitkijkt zitten ze zo in de camper.

Na het ontbijt alles klaar gemaakt en de camper op het parkeer terrein gezet. Het is tijd voor een mooie lange wandeling door het tropisch regenwoud. We hebben de Daves Creek Walk gelopen en dan wordt je letterlijk het bos ingestuurd.

Marco waant zich nog steeds in de Intratuin en vindt iedere boom geweldig. Erica let goed op en kijkt vooral veel naar de grond om vooral geen slagen tegen te komen. Marco zegt dat het voor slagen te veel te koud is maar Erica weet wel beter.

Eerst is het donker in het bos, hoge woudreuzen met echte lianen. Op de bomen groeien een soort en met Herzhorgens. Wel een mooi en indrukwekkend gezicht. Verder bij de Daves Creek heb je diepe afgronden, mooie look outs en de bomen zijn veel lager. Hierdoor komt er ook veel meer zon doorheen. Bij een lookout nog even gestopt en een banaan cq appel gegeten. Plotseling roept Erica, hellup het is bruin en het glijdt. Het bleek een mooie hagedis te zijn.

Marco loopt voorop met een wandelstok in de hand. Als hij de kans krijgt prikt hij met zijn stok in elk gat. Maar toen we een echte slang tegen kwamen zag hij hem niet. Ik had nog zo gevraagd, let goed op jij loopt voor. Het was een bruine slang van ongeveer 1 meter. Onderweeg waren we al een meneer tegen gekomen die een bruine slang en een python was tegengekomen. Maar goed het was in ieder geval een mooie wandeling met veel variëteit en 13 kilometer.

Terug op de campeerplaats plan de campagne gemaakt. We rijden door naar Brisbane. Zo gezegd zo gedaan. We hebben de Goldcoast achter ons gelaten en zitten nu in Brisbane. De camper staat onder de palmbomen.

Morgenvroeg gaan we toch eerst een andere camping opzoeken en dan de stad bekijken. In de folder stond dat het hier vanaf makkelijk is om in het centrum te komen. Toch blijkt dit anders te zijn. Met bus en trein en overstappen. Dan maar een andere cmaping zoeken.

Temperatuur is in ieder geval erg goed…..