marcoenerica.reismee.nl

Byron Bay – Lamington National Park

Het was een bijzondere dag en deze begon vanmorgen alweer vroeg. Om kwart voor 7 opgestaan en voor de laatste keer naar de vuurtoren gewandeld. Het blijft een mooie route zeker met dit mooie weer. De wolken zijn weg de wind is weer gaan liggen. Kortom strak blauw en alweer warm. De zon staat om 7 uur al hoog aan de hemel.

Boven bij de vuurtoren hebben we een hele tijd naar de walvissen gekeken. Een vrouw kwam naar ons toe en zei, dat ze soms sprongen als we maar geduld en geluk hadden, en dat hadden we. We hebben ze zelfs zien springen. Super om dat mee te mogen maken en te bekijken, echt geweldig!!!!!!!!

Daarna weer naar beneden gelopen via het strand naar de camping. Douchen, ontbijten, camper klaar maken en rijden maar. Eerst een klein stukje over Highway one en daar na de toeristische route via Hasting Point naar Twead Head. Hasting Point zijn we natuurlijk even gestopt en hebben genoten van het uitzicht en de golven. Ook hier hebben we dolfijnen en walvissen gezien, SUPER!!!.

Op het strans was iemand met honing bezig, hij kon er zeer gepassioneerd over vertellen en wij mocht even echte honing proeven, echt lekker. Toen was het tijd om verder te rijden en het binnenland weer in te gaan. We hebben de Summer Coast verlaten voor de Gold Coast. Hiermee zijn we New South Wales verlaten en Queensland binnengekomen.

We zijn nu in het Lamington NP. Eerst natuurlijk naar het Visotorscenter bezocht en informatie gevraagd over de verschillende wandelingen. Voor vanmiddag hebben we er één van ongeveer 5 kilometer en voor morgen een langere. Waarschuwingen zijn er voor slagen…. Maar ook voor koala’s en kangoeroes en andere beesten.

We hebben vanmiddag de korte wandeling gemaakt. Eerst wat genieten in het “teahouse”.

Tijdens de wandeling:

· Erica was continu op haar hoede voor slangen en;

· Marco waande zich in de Intratuin.

We zitten in de Binna Burra Mountain Lodge. Een mooie plek met in de verte uitzicht op de Gold Coast (het Benidorm van Australië). Vanavond hebben we de BBQ maar weer eens opgestookt en lekker gegeten. Je kan merken dat we hier weer hoger zitten. Het is iets kouder. Geeft niets de temperatuur overdag is heerlijk.

Nou tot zover. Morgen weer een wandeling en dan weer verder. Brisbane, Glashoude Mountains. We zien het morgen wel.