marcoenerica.reismee.nl

Coffs Harbour - Byron Bay

Wat een heerlijke temperatuur is het en wat hebben we lekker geslapen. Vanmorgen vroeg opgestaan ontbeten en naar het strand. De golven zijn echt enorm hier. Ja de korte broeken hebben w e uit de kast gehaald de airco in de auto aan gezet en rijden mar.

Eerst over de Pacific Highway 1 en zo af en toe een toeristische route langs Evans Head en Lonnox Head. De kustlijn is echt prachtig de dorpjes aan de kust vind ik niet echt fraai. Marco vindt het erg leuk. Hem spreekt vooral die lage karakteristieke gevels aan.

We hebben mazzel het is vandaag de eerste zondag van de maand en dat betekent dat er markt is. Daar moesten we natuurlijk even kijken. Groente, fruit, rotzooi, alternatieve geneesmiddelen en veel erg veel bijzondere mensen (hippies en surf dudes). In ieder geval erg leuk om te zien.

Het is de bedoeling om niet in Byron Bay 2 nachten te blijven slapen, morgen willen wij gaan kajak varen en het plan was om een eerste duik te gaan maken. Het is hier één van de mooiste duik locaties van Australië en eigenlijk onze eerste mogelijkheid.

Er zijn hier twee organisaties die een trip aanbieden. We waren bij een en hadden al betaald en toen bleek dat mijn medische verklaring hier niet geldig is. De dokter is er vandaag niet en morgen ook niet, dus voor Erica geen duik, Ik (erica) was/ben erg teleurgesteld. Maar goed, misschien dan nog maar eens een keer laten keuren.

We zijn richting de vuurtoren gelopen en een mooie wandeling gemaakt en ondergaande zon gezien. We zitten hier op het meest oostelijke puntje van Australië. Het is hier prachtig, camping aan zee en we horen de oceaan bulderen. Daarnaast ook veel backpackers.

Morgen gaan we kajak varen en nu maar hopen dat we dolfijnen zien.

De “dudes” groeten jullie vanaf een zonovergoten Australië.

Joop

Had net mijn ene mailtje verstuurd of ik kreeg jullie verslag van zondag.
De kustlijn die jullie gereden hebben, bekeken op Google en foto's bezien die anderen al gemaakt hadden van die streek. Het is inderdaad daar prachtig. Persoonlijk vind ik de kust mooier, dan al die bergen ,maar ja dat heb je als je Terschelling-fan bent.
Erica ik hoop dat de medische verklaring er snel komt en dat jullie met duiken kunnen beginnen. Een hele ervaring.
Groetjes
Joop

marije

dat is toevallig. Zit hier met franz jullie bericht te lezen en zijn zoon is zo'n surfdude die daar op die plek nu ook aan het surfen is, dus misschien zonder dat jullie het weten hebben jullie elkaar gezien.

gr marije en franz

Hanneke

Hoi Marco & Erica,

Wat hebben jullie veel verhalen toegevoegd! Mooi dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben en zoveel mooie dieren zien! Ik vind die gekleurde vogel op de foto ook prachtig!

Wat stom dat jij (Erica) nog niet mag duiken :(. Hopelijk is het allemaal snel geregeld en mag je alsnog!

Groetjes,
Hanneke

stefan

hallo, ik vond het filmpje van Marco met de kangaroe erg leuk. de foto's van de walvissen zijn ook mooi. veel plezier verder

groeten Stefan Sipke en Valentina.