marcoenerica.reismee.nl

Armidale - Coffsharbour

Vandaag zijn we al een week in Australië, niet te geloven wat gaat de tijd toch ontzettend snel. We zijn weer vroeg opgestaan 7 uur het is tenslotte vakantie ;-). Douchen, eten en op weg. We gaan een mooie tocht maken en daar moeten we even de tijd voor nemen. Onze camping ligt al aan de waterfall way dus dat gaat ook goed.

De weg wordt omschreven als een panoramische weg die vanuit Armidale door het New England Tableland naar de kust slingert. Onderweg komen we een aantal van de mooiste watervallen van Australië tegen.

Onze eerste stop was bij de Wollomobi falls. Wollomobi betekent water. Hier komen 2 stromen water samen. De waterval is 260 meter hoof. We hebben een korte wandeling gemaakt en zijn toen weer verder gegaan.

De meneer van de camping heeft ons het advies gegeven om naar Point Lookout te gaan. Dit punt ligt op 1563 meter hoog en om daar te komen moet je gedeeltelijk over een gravel road. Hier is Erica geen fan van…. De bedoeling was om hier een flink stuk te gaan lopen. Wandel route gevonden alleen liet de bewegwijzering het na…. We hebben toch een paar kilometer gelopen om van de mooie uitzichten te genieten. Toen weer terug naar beneden gereden. Op naar de Ebor falls. Een leuke maar niet spectaculaire waterval. We zijn van de upper naar de lower falls gelopen.

Tot slot stonden de Dangarfalls en het Dorrigo NP op ons lijstje. In het dorp Dorrigo stonden heel erg veel oude stoom locomotieven “to rest” ze willen er een museum van maken maar tot die tijd staan ze er maar te roesten, zonde.

De Dangarfalls was leuk een kleine maar mooie waterval. Toen zijn we naar het Dorrigo rainforrest center geweest, weer veel gezien over het regenwoud. De skiwalk vonden we helemaal niets. Doe maar gewoon….

Ja en nu staan we op een camping aan het strand en is het een stuk aangenamer om langer buiten te zitten. Je moet niet vergeten het is hier voorjaar de narcissen bloeien, lammetjes en kalfjes staan in de wei en in de bomen roze, witte en gele bloemen. Nu eerst slapen en morgen weer verder.