marcoenerica.reismee.nl

Warrumbungles NP - Armidale

Wat was het afgelopen nacht onstuimig weer. Onweer, weerlicht en voorval veel regen en veel wind. We lagen echt te dreunen in ons bed. Verder was het de afgelopen nacht niet koud. Het is wel super wakker worden hier de kangoeroes springen hier rond de camper en het is hier prachtig. Marco ging even water halen maar hij was snel weer terug. Op de camping zaten namelijk een hele grote groep emoe’s echt super om te zien. Wat zijn die vogels groot zeg. We vroegen ons al af van wie die grote plakkaten “shit” waren…. Nu weten we het. Gelukkig is het nu droog en kunnen we buiten gaan genieten van ons ontbijt en de omgeving.

Dan is het tijd voor een mooie wandeling te maken. Eerst even bij het visitors center informeren en dan lopen maar. Bij het visitors centre hadden ze een jong walaroe van 8 maanden oud snoeperig. De groten zijn ook leuk, vooral dat hupsen. We hebben nog even gevraagd of het mogelijk is om Koala’s te zien. Nou zei die mevrouw dan moet je heel veel geluk hebben. Die beesten zijn erg zeldzaam.

Wij aan onze wandeling begonnen en hebben goed in de bomen gezocht. We’re luckey!!!!!! Marco zag een Koala in de boom, SUPER….. de wandeling kon niet meer stuk. Wat een mooi beestje. We beseffen ons terdege dat dit erg speciaal en bijzonder was, een Koala in het wild aantreffen. De wandeling was verder “zwaar” en mooi. Het park heeft mooie uitzichten op rotsformaties en mooie kleuren. Het was een stevige wandeling waar bij we vooral veel moesten klimmen. Geeft niets morgen spierpijn…..

Vanmiddag zijn we verder gereden. Het begon weer een beetje te regenen. We zijn naar Armidale gereden. De weg was er zoeen als vanuit een boekje. Wat een lange weg, alsmaar rechtdoor en bijna 100 km kaarsrecht een zwart lint over het asfalt. Je kon bijna slapen en het stuur en gaspedaal vastbinden en rijden maar. O ja ze hebben hier ook dieren op de weg… koeien, je moet dus wel oppassen en wat wel grappig was, ze hebben al kalfjes. Aangekomen in Armidale hebben we de camping opgezocht en de BBQ opgestookt. Nu maar nagenieten van deze mooie dag.