marcoenerica.reismee.nl

Katoomba - Warrumbungles NP

Vanmorgen vroeg opgestaan (7 uur) wat hebben we lekker warm geslapen!! Lekker ontbijtje gescoord in de zon. Heerlijk en klaar om aan onze rit te beginnen. Eerst een stukje grote weg en dan via Mudgee en Coolah naar Coonabaranbran. Onderweg zagen we de eerste kangoeroes! Erg leuk. Langs de weg liggen helaas erg veel dode beesten. Maar we hebben ze nu wel in het echt en levend gezien. In Coolah heb ik (erica) het stuud van Marco overgenomen. Dat ging prima (links rijden). De camper is een beetje hoog en daardoor vangen we veel wind. Verder rijdt hij prima.

In Coonabaranbran zijn we even bij het visitorscenter geweest. We hadden al bij een andere camping gekeken en dat vonden we niets. Lag niet goed op de route. Het bleek dat we nu midden in het Warrumbungles NP ook kan kamperen. Dat leek ons wel wat.

De weg ernaar toe was echt super. Soms 1 en soms 20 kangoeroes in het land naast de weg. Ook Koala’s moeten hier zitten, maar die hebben we nog niet gezien. We hebben ons in het NP gemeld en een campingplaats besproken. We staan nu midden in het park op een powerd site met hot showers (regenwater) en toilet (gat in de grond). Wat wil je nog meer….. een BBQ en die hebben ze. De kangoeroes en walibi’s springen hier langs de camper…. Erg leuk en nu maar lekker slapen. O ja het is hier niet meer zo koud maar nu hebben we wel regen… Morgen maar eens zien wat we gaan doen, wandelen of verder rijden. O ja, tussen de kangoeroes hebben ze ook een kudde kleine schoolkinderen losgelaten…..