marcoenerica.reismee.nl

Katoomba

Vandaag staat er een leuke wandeling op de planning. We kunnen vanaf de camping langs de bovenzijde naar Echopoint lopen en daar met de trap 961 treden naar beneden en dan onderlangs in de vallei terug aan het eind kun je dan de railway terugnemen naar boven. De gehele route is ongeveer 10 kilometer. Maar voordat we starten eerst lekker buiten ontbeten.

De kruik en de sokken voldoen ons ’s-Nachts goed, toch was het steeds nog erg koud, brrrrr. Dus na de wandeling moeten we in het dorp maar eens kijken naar een fleecedeken of iets dergelijks. Onze buren (uit Zeeland) hadden al aangegeven dat het noordelijker steeds warmer wordt. Dan slapen we waarschijnlijk alleen nog maar onder een laken.

Het zonnetje is er al vroeg bij dus buiten ontbeten (warm worden), de stoute schoenen aan op naar Echopoint +/- 45 minuten. Hoe dichter we bij dit punt kwamen hoe meer toeristen (chinezen en nee Marco hoeft nu de eerste maanden geen chinees meer).

Toen we bij de Giant Stairway naar beneden. Echt erg stijl. Je loopt eerst naar de 3 Sisters en dan het dal in. Wat een stijle trap en wat veel treden. Dat wordt morgen spierpijn. Beneden aangekomen hadden we wel een broodje verdiend. Toen weer verder onderlangs gelopen. Prachtige route met mooie uitzichten over de blue Mountains. Aan het einde konden we kiezen of weet ik hoeveel honderd treden omlaag… of met het steilste treintje ter wereld naar boven, hoek van 52 graden. Vroeger werd dit treintje gebruikt om de kolen uit de mijnen daar beneden te vervoeren. De keus was makkelijk die hebben we genomen. Maar ik geloof dat ik (Erica) liever naar boven was gelopen. Marco is nog steeds doof… Ik vond het helemaal niet leuk en was bang om naar voren te vallen. Eenmaal boven was het een klein stukje lopen naar de camping, daar lekker thee gedronken en toen nog even naar het dorp.

Onze missie was:

1. fleece dekens 2 stuks

2. een internet cafe om onze verhalen te posten

In het dorp vonden we een soort hofleveranciers (Maxx) en daar hadden ze fleece dekens (3 dollar) in soorten en maten. Wij twee gekocht…. Wat zullen we lekker slapen met sokken aan, een kruik en onze nieuwe fleece deken.

Toen we terug kwamen was het alweer donker en fris. Hoof tijd om de BBQ op te stoken en ons vleesje te bakken. Het werd steeds drukker op de camping en alle plaatsen waren bezet. Morgen rijden we verder richting naar Coonabaranbran.