marcoenerica.reismee.nl

Sydney - Katoomba

We hebben vanmorgen Sydney verlaten en zijn richting Katoomba gereden. Eerst lekker voor de camper geroosterde broodjes met pasta gegeten. Van onze buren hebben we nog een pot gekregen.. Dus broodjes getoast en pasta gesmeerd.. Vogeltjes gevoerd en zo had Marco gelijk al een vriendje een rood groen oranje geel beest..Verder hebben we oude handdoeken van hun gekregen. Echt super handig.. voor haarwassen enz..

Alles gepakt, buren daggezegd en rijden maar. We zijn door de stad gereden langs het Olympisch stadion. Het ging heel goed en we zijn niet op de tolweg terecht gekomen. Buiten de stad zijn we in Glenbrooke bij het informatiecentrum geweest voor de Blue Mountains. Vervolgens zijn we verder gereden naar de wenworthfalls. Daar hebben we gepicknickt met sushi en toen een korte wandeling gemaakt naar een look out met een mooi uitzicht over de waterval en de bergen, kliffen. Toen verder gereden naar Katoomba. Hier zijn we eerst naar Echo point gereden waar je een mooi uitzicht hebt over de Three Sisters. Dit zijn drie rotsen met een Aboriginal legende. De drie vrijstaande zandsteenpunten zijn drie betoverde zussen Gunnedoo, meenhi en Weemala, die, toen zij met drie vrijers flirten door hun vader voor straf in rotsen werden veranderd.

We hebben de camping opgezocht en vandaar uit hebben we nog een korte wandeling gemaakt naar de scenic railway en de katoombafalls.

Daarna eens goed boodschappen gedaan. Toen we op de camping terug kwamen was het al donker en koud.. toen de BBQ opgestookt, vleesje gebakken, salade er bij en eet smakelijk.

De avonden en de nachten zijn koud.. Geeft niets, we stoppen gewoon een kruik in bed en we trekken de sokken die we in het vliegtuig kregen aan.. Zijn ze toch nog ergens goed voor. Toch handig wanneer je iets bewaard.