marcoenerica.reismee.nl

Cape Tribulation

Eigenlijk is het strand hier heel gevaarlijk. De cocosnoten vallen zomaar uit de boom. ( een veel voorkomende doodsoorzaak in dit soort landen, waar de palmbomen op het s’trand groeien en voor schaduw zorgen tegen de zon. Mensen gaan er vaak onder zitten ). Vanmorgen is het Marco eindelijk gelukt om zijn gevonden cocosnoot open te maken. Helaas zat er geen vocht meer in. De “ratten” eten alle vruchten aan, waardoor bijna alle cocosnoten stuk zijn. ( ze moeten wel een heel sterk gebit hebben).

Gelukkig is de tweede dust storm nog niet op komen zetten. Het is echt stof uit het binnenland wat dan in de lucht hangt. Toch is het hier wel 50 jaar geleden wanneer ze dit voor het laatst hebben meegemaakt.

Vanmorgen om 8 uur startte onze kayaktoch langs Cape Tribulation. Het is een bijzonder gebied waar het regenwoud de Coral See ontmoet. Het is hier prachtig. We zijn ruim twee en een half uur onderweg geweest door de blauwe zee. Het verschil tussen eb en vloed is groot en mooi om het rif op deze manier te zien.

Toen we terug kwmaen hebben we besloten om nog een nacht hier te blijven. We staan hier echt in de bush. Ook het dorp ( nou ja dorp, zes huizen en een winkel) kun je vanaf het strand niet zien. Gelukkig hebben we een andere plek gekregen. Onze oude buren die er nu nog staan waren “erg vervelend” ze wilden de jam wel van ons brood likken…. Nieuwsgierig, nieuwsgierig en nog eens nieuwsgierig en niet zeggen…..

Onze nieuwe buren komen uit Brisbane. De kinderen hebben twee weken school vakantie in Queensland. We vertelden hun dat we in Brisbane waren geweest en ook vertelden we ze over de camping in Inala. Dat is echt de meest verschrikkelijke plek in Brisbane. ( soort Wielepole )Toch blij dat we daar een andere camping hebben gezocht.

We hebben vanmiddag bij de Jungleburger heerlijk gegeten. Later op de middag nog even in de Coral See gezwommen. Het water is gewoon hier warm, ongeveer 25 graden. Morgenvroeg nog even genieten van deze mooie plek en dan weer terug richting Cairns.

O ja, onze kayak varende gids heeft ontzettend veel verteld over de omgeving, het weer (cyclonen). Ook hadden Erica tijdens het kayakvaren last van de Cycloon “Marco”… en Marco van de Cycloon “Erica” (we hadden immers al wat ervaring met zeekayaken en lagen ver voor op de rest van de groep, dus er was tijd om een dolletje te hebben).

Toen we terug kwamen vertelde de gids over de krokodillen hier in’ de omgeving. Aan het eind van het strand ( 50 meter ) is een creed waar een “kleine” krokodil in huist, ongeveer 4 tot 6 meter. Onze gids zei dat het leuk is om even te kijken. We zijn er heen gelopen…. Terwijl wij gisteren net geleerd hadden dat je niet bij het water moest gaan staan… helaas / gelukkig was de “salty” nergens te bekennen.